سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

دستگیری و دیپورت مهاجرین غیرقانونی در ترکیه

در هفته گذشته حدود 80 نفر از مهاجرین غیرقانونی از کشور ترکیه دیپورت شده‌اند.

 

greece_refugees

 

کیهان نوین: به گزارش يك منبع آگاه در امور پناهندگان تركيه، اخيرا تعداد مهاجرین غيرقانونی تبعه كشورهای پاكستان و افغانستان که سعی دارند خود را از مسير كشور تركيه به كشورهای حاشيه دريای مديترانه (يونان، ايتاليا و …) برسانند، افزايش يافته است.

این منبع می‌افزايد، تنها در یک هفته اخیر تعداد كثيری از اتباع كشورهای پاكستان و افغانستان بعد از عبور از كشور ايران بطور غير قانونی وارد كشور تركيه شده‌اند و در شهر‌های شرقی این کشور توسط گشت‌های پليس دستگير و تحويل مركز ديپورت شعبه اتباع بيگانه شده‌اند.

این منبع آگاه در امور مهاجرین و پناهندگان در ترکیه، تعداد مهاجرین غیرقانونی افغان و پاکستانی دستگیر شده توسط پلیس ترکیه در یک هفته گذشته را حدود 80 نفر اعلام کرد.

وی با اشاره به این نکته که دستگیر شدگان عموما فاقد هرگونه مدارک شناسایی هستند، افزود: معمولا اين مهاجرین غیرقانونی افغان و یا پاکستانی دستگیر شده توسط پلیس کشور ترکیه، بدون در نظر گرفتن سن (زير ١٨ سال و یا بالاتر از آن) بعد از مراحل انگشت نگاری به كشورهايشان بازگردانده می‌شوند.

شايان ذكر است این منبع آگاه در امور پناهندگان و مهاجرین غیرقانونی ترکیه، می‌گوید: این مهاجرین غیرقانونی علت مهاجرت خود را مسایلی مانند بیکاری، نبود امكانات اوليه زندگی، بروز جنگ‌های طايفه‌ای و قومی و همچنین حضور طالبان و ناامنی در محل زندگی خویش، عنوان می‌كنند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'