سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

درگیری میان پناهجویان سوری و کسبه شهر نوشهیر ترکیه + فیلم

بر اثر بروز یک درگيری خشونت‌آمیز ميان جمعی از پناهجویان سوری ساکن در كشور ترکیه با تعدادی از كسبه محلی شهر نوشهیر ترکیه، 2 كشته و 9 نفر زخمی برجای ماند.

 

3

كيهان نوين: عده‌ای از مهاجرين سوری ساکن در شهر نوشهير ترکیه امروز جمعه 20 سپتامبر 2014 ، با تعدادی از كسبه اين شهر درگير شدند. این درگيری با دخالت پليس و مقامات امنیتی شهر نوشهیر ترکیه و انتقال مصدومين به بيمارستان بعد از ساعاتی پايان يافت.

گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که در این درگیری 2 تن کشته و 9 نفر نیز مجروح شده‌اند. ملیت و جنسیت کشته و زخمی‌شدگان این نزاع خیابانی تا لحظه مخابره این خبر، اعلام نشده است.

لازم به ذکر است، به گفته آقای رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه، شمار پناهجویان سوری که از خشونت‌های این کشور عربی به ترکیه گریخته‌اند، تقریبا «به یک میلیون نفر» رسیده‌ است. از آغاز جنگ داخلی در كشور سوريه در ٤٠ ماه گذشته جمع کثیری از شهروندان اين كشور اعم از كرد و عرب راهی كشور تركيه شده‌اند و بسیاری از آنان در شهرهای این کشور به تكدی گری مشغول هستند.
در گزارش ویدیویی ضمیمه این خبر، نارضایتی شهروندان تركيه نسبت به حضور خارجيان در كشورشان کاملا مشهود است:

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'