سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
افزایش قاچاق طلا از ترکیه به ایران

افزایش قاچاق طلا از ترکیه به ایران

 میزان قاچاق طلا از 20درصد در سال گذشته به 60درصد در سال جاری رسیده است.

downloadکیهان نوین: عضو هیات امنای صنف طلا فروشان تهران از افزایش قاچاق طلا از ترکیه و دبی به ایران خبر داد.

احمد وفادار، عضو هیات امنای صنف طلا فروشان اظهار داشت: خوشبختانه این کمیته در مجلس شورای اسلامی تشکیل خواهد شد و دیگر مالیات بر ارزش افزوده از کل چرخه معاملات طلا دریافت نمی شود.

وی افزود: البته طی سه، چهارسال گذشته این صنف خواستار رسیدگی بر نحوه اجرای مالیات بر ارزش افزوده بودند زیرا مالیات برارزش افزوده تنها باید از سود و کارمزد دریافت شود.

وفادار ادامه داد: درحال حاضر هر گرم طلای خام، 96 هزار تومان است و پس از تولید به 115 هزار تومان می رسد كه با انتصاب 7 درصد سود فروشنده قیمت آن به 124 هزار تومان خواهد رسید.

این عضو هیات امنای صنف طلافروشان تهران، گفت: در شرایط کنونی و با اخذ مالیات بر ارزش افزوده درصورتی که فردی یک میلیون تومان طلا خریداری کند وبلافاصله آن را بفروشد، سی درصد از سرمایه خود را از دست می دهد.

وفادار با بیان اینکه شعار دولت همواره حمایت از مصرف کننده است پس بایدبه فکر جیب مردم باشد، تصریح کرد: طلا جزو سرمایه ملی است و مانیز همواره گفته ایم که مالیات دولت را خواهیم داد. پس چرا سازمان مالیاتی همواره از ما طلبکار است؟

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون ده درصد از واحدهای فعال در تولید به فروش بدلیجات روی آورده اند و 20 درصد از واحدها نیز تعطیل شده اند که اکثر آنها یا مسافر کش شدند و یا بیکار هستند.

وفادار در ادامه گفت: درصورتی که این روند از اخذ مالیات بر ارزش افزوده ادامه پیدا کند ماشاهد کاهش اشتغال،‌کاهش صادرات و افزایش قاچاق خواهیم بود کمااینکه میزان قاچاق طلا از 20درصد در سال گذشته به 60درصد در سال جاری رسیده است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'