سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

سایه نابودی بر سر پارک ملی گلستان

 پارک ملی گلستان نقطه تلاقی دو ناحیه رویشی ایرانی – تورانی و جنگل‌های هیرکانی است و تنوع زیستی وغنای پوشش گیاهی آن را از همه مناطق متمایز می‌کند.

17کیهان نوین: پارک ملی گلستان هر بار به دلیل نبود حمایت‌ها و کمبود تجهیزات، میزبان آتش‌سوزی‌های وسیع می‌شود و درحالی که ۲۰ درصد گونه‌های کشاورزی و جانوری دراین مناطق وجود داشته، پس از بروز چنین مشکلاتی مشخص نیست که چه میزان از این ظرفیت باقی مانده است.

آتش‌سوزی جنگل‌ها در چند ماه اخیر، عوامل مختلفی دارد مانند: افزایش درجه دما و  کاهش بارندگی. به طور کلی به دلیل گرما و خشکسالی جنگل‌ها مستعد اشتعال شده‌اند. اما متاسفانه عامل انسانی موثر‌ترین عامل در آتش‌سوزی‌ها بوده است.

درهمه کشور‌ها از سیستم پایش هوشمند و دوربین‌های مداربسته برای حفاظت جنگل‌ها ازاستفاده میکنند که این  دوربین‌ها حساس به حرارت می باشند که از طریق سیستم وایرلس هشدار می‌دهند.ولی دولت حاضر به پرداخت بوجه ان برای حفاظت از جنگل ها نمی باشد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'