سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

پوشش نامناسب ورزشکاران؛ علت مخالفت مکارم شیرازی با حضور بانوان در ورزشگاه ها!

ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در قم در پاسخ به استفتایی، دلیل مخالفت خود با حضور بانوان در ورزشگاه ها را «پوشش نامناسب ورزشکاران» اعلام کرد. از همین رو ترجیح داده است که زنان از تلویزیون، مسابقات ورزشی را پی گیری کنند.

 

downloadکیهان نوین: بنا بر اعلام دفتر مکارم شیرازی، از این مرجع تقلید شیعه پرسیده شده است: «نظر معظم له در مورد حکم شرعي حضور زنان در ورزشگاهها به عنوان تماشاچي چيست؟»

او در پاسخ نوشته است: «جو حاکم در ورزشگاهها برای حضور زنان مناسب نيست و شکی نيست که اختلاط جوانان و آزاد بودن آنها سرچشمه مشکلات زيادی از نظر اخلاقي و اجتماعی ميشود؛ اضافه بر اين در بعضي انواع ورزش، مردان پوشش مناسبی در برابر زنان ندارند؛ بنابراين لازم است از حضور در اين برنامه ها خودداری کنند بخصوص اينکه اين برنامه ها را از رسانه ها ميتوانند ببيند و حضور آنها ضرروتی ندارد.»

این در حالی است که شماری از فعالان زن ایرانی در ماه های اخیر، با برگزاری برنامه های مختلف، خواستار آزاد شدن حضور زنان در ورزشگاه ها برای پی گیری رقابت های ورزشی شدند. زنان فعال ایرانی چند بار در مقابل ورزشگاه برای حضور در رقابت های تیم والیبال ایران با تیم های خارجی حضور یافتند که با برخورد نیروهای امنیتی مواجه شدند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'