سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

جنتی باز هم خبرساز شد…!

اعضای هیات رییسه شورای نگهبان انتخاب شدند.

1
کیهان نوین: در جلسه عصر امروز چهارشنبه اول مردادماه 1393 اعضای شورای نگهبان، هیات رییسه این نهاد انتخاب شدند. اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان اعلام کرد جنتی بازهم به عنوان دبیر، محمدرضا علیزاده به عنوان قایم مقام دبیر و نجات الله ابراهیمیان به عنوان سخنگوی شورای نگهبان انتخاب شدند.

شورای نگهبان از نهادهای نظارتی حکومت ایران است که از دوازده عضو تشکیل شده‌است. شش عضو از این دوازده تن فقهایی هستند که با حکم علی خامنه‌ای عزل و نصب می‌شوند و شش عضو دیگر حقوقدانانی هستند که با معرفی رییس قوه قضاییه و رای نمایندگان مجلس انتخاب می‌شوند.

تمامی قوانین مجلس و صلاحیت نامزدهای تمامی انتخابات سراسری کشور به استثنای انتخابات شورای شهر و روستا به تایید این شورا می‌رسد. دبیر شورای نگهبان بالاترین مقام رسمی این شورا است و در حال حاضر احمد جنتی دبیر کنونی آن است.

احمد جنتی متولد 3 اسفند 1305 شمسی از روستای لادان در اطراف اصفهان می‌باشد. عضو فقها و دبیر شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران است. جنتی از دوره اول شورای نگهبان در سال ۱۳۵۹ به عنوان عضو فقهای این نهاد منصوب شد و از سال ۱۳۷۱ دبیری شورا را برعهده داشته‌است. او در سال ۱۳۸۶ در انتخابات ریاست مجلس خبرگان از اکبر هاشمی رفسنجانی شکست خورد. وی از ۱۳۶۰ دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.

🙂 عده‌ای بر این اعتقاد هستند که وی با عزراییل سر و سری دارد و از او مهلتی چند هزار ساله اخذ نموده است …! (نویسنده)

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'